AFILIJACIJA (lat.), 1. posinjenje →
Adopcija. 2. Na području privrede predstavlja vrst privredne koncentracije, a nastaje, ako se određenom poduzeću (kao glavnom poduzeću) pridruži drugo (kao uzgredno, podređeno) poduzeće, tako da posredno ili neposredno potpadne pod njegov nadzor i utjecaj. Afilirana privredna poduzeća pravno su samostalna, ali privredno međusobno ovisna (slabije od jačega). Afilijacija nastaje u povodu različitih privrednih uzroka, a njome nastoje postići različite privredne svrhe. Susreće se naročito kod dioničarskih društava.
Pojam afiliranog poduzeća utvrđen je u članku 63 uredbe minist. trgovine-industrije u Beogradu broj II-41.032-K od 23. XI. 1934 o zaštiti novčanih zavoda i njihovih vjerovnika (Sl. N. 272-LXXI od 24. XI. 1934).
LIT.: M. Ivšić, Oblici koncentracije, Ekonomist, sv. 2., Zagreb 1935; Trgovački i pravni leksikon, Osijek 1937, str. 5—6.