A - Elektrika (Svezak I - Svezak V)
A  B  C  Č  Ć  D    Đ  E 
Prelistajte enciklopediju
Natuknica: Egger-Lienz, Albin
Svezak: 5
Stranica: 574

EGGER-LIENZ, Albin, * Striebach kod Lienza (Tirol) 29. I. 1868, † St. Magdalena kod Bozena 14. XI. 1926, njemačko-austrijski slikar. Učio je u Münchenu kod Rauppa, Hackla i Lindenschmita. Izprva je naginjao realističnom poviestnom genre-slikarstvu svoga zemljaka Defreggera, ali od 1901, pod utjecajem Milleta i Meuniera, Hodlera i Galléna, izražava težnju za ujednostavljivanjem i stilizacijom; taj opori majstor širokih i velikih zahvata postao je jedan od najznatnijih obnavljača monumentalno-dekorativnog idealizma u suvremenom slikarstvu. Od 1899 živio je čas u Beču, čas u Tirolu, a 1921 djelovao je kao profesor na bečkoj umjetničkoj akademiji.

Djela mu se odlikuju nekim osobitim smeđecrvenim tonom, a najznačajnija su: Križ (1901, u Innsbrucku, Landhaus), Hodočastnici (1904/5, Mannheim); Mrtvački ples iz god. 1809 (1908, Beč), Život (1912). Povrh toga stvorio je za bečku viećnicu pojedine prizore iz priče o Nibelunzima (1908—10), a u Lienzu, svom rodnom mjestu, načinio je za jednu kapelicu slikovite dekoracije, koje se nisu osobito svidjele crkvenim glavarima. U svojim zadnjim radovima (Ručak, 1921; Molitva prije jela, 1923) prenio je svoje nastojanje za stiliziranjem i na predmete iz svagdašnjeg života. Svoje nazore o umjetnosti iznio je u brošuri Monumentale Kunst, 1912.

LIT.: H. Weigelt, A. E. L., 1914; J. Soyka, A. E. L., 1925; G. Nicodemi, A. E. L., 1925; H. Hammer, A. E. L., 1930.F. C.